Fiat 600 Multipla 1960r.

Prezentuję mój najnowszy zakup – Fiat 600 Multipla z 1960r. Auto jest do renowacji, aczkolwiek w bardzo dobrym stanie blacharskim. Jest rozkręcona, ale wszystkie części są, jest kompletna. Oczekuje w kolejce do odmłodzenia :). Kilka słów o samym aucie – pierwsze modele Multipli pojawiły się w latach 50. Była to konstrukcja bazująca na jednym z najmniejszych z produkowanych ówcześnie samochodów, Fiacie 600, a według planów konstruktorów używana miała być jako taksówka. Podobnie do Fiata 600 napędzana była umieszczonym z tyłu, czterocylindrowym silnikiem, który napędzał tylne koła. Silnik miał pojemność 633 cm³ i osiągał moc 22 KM, co pozwalało rozpędzić mu się do maksymalnej prędkości 95 km/h. Średnie zużycie paliwa oscylowało wokół 7 l/100 km. Wnętrze mieściło 6 osób, jednak przy komplecie pasażerów bagażnik był pomniejszany. W 1958 Fiat Multipla trafił do sprzedaży w Polsce i kosztował 80 tys. ówczesnych złotych.

Multipla była dostępna w trzech konfiguracjach wewnętrznych:

  • Wersja 4/5 miejsc. Dwa rzędy siedzeń: stała przednia kanapa dla kierowcy i pasażera, składana tylna kanapa dla dwóch lub trzech pasażerów, przestrzeń ładunkowa między tylnymi siedzeniami a zaporą . Tylne siedzenia składane płasko z podłogą. Oryginalna cena na rynku włoskim: 730 000 lirów.
  • Wersja 6-osobowa. Trzy rzędy siedzeń: stała przednia kanapa dla kierowcy i pasażera oraz cztery pojedyncze tylne siedzenia w dwóch rzędach. Tylne siedzenia można pojedynczo składać płasko na podłodze, co pozwala na zmianę przestrzeni ładunkowej z równą powierzchnią ładunkową. Ze wszystkimi sześcioma siedzeniami przestrzeń bagażowa została zredukowana do tylnej półki bagażowej. Oryginalna cena na rynku włoskim: 743,000 lirów.
  • Wersja taksówkowa, wprowadzona w kwietniu 1956 r. W Motor Show w Turynie.  Zawierał indywidualne siedzenie kierowcy, siedzenie pasażera, które można było złożyć, tworząc półkę bagażową, dwa składane fotele do skoków w środku i tylną kanapę z zaporą. Pierwotna cena na rynku włoskim: 835 000 lirów. Do lat 70. Multipla była powszechnie stosowana jako w wielu częściach Italii.